På väg till jobbet...

Bussen till jobbet var försenad med en kvart. När det hade gått tio minuter gick jag och artigt frågade en busschafför på en annan buss om han visste när min buss skulle komma. Fick svaret att han inte ville svara på det på grund av snön och att jag skulle gå och titta på järnvägsspåret. Jag förstod inte riktigt varför jag skulle göra det eftersom jag skulle åka buss. Men gick tillbaka för att vänta på bussen.

Sen kom en annan buss in på stationen och jag valde att gå och fråga om han visste något. Denna busschafför var mycket trevligare och ringde till bussen och frågade när den skulle komma. Som tur var så kom bussen strax efter.

Men då fick jag en utskällning av chaffören eftersom han ansåg att man inte skulle ringa och störa honom och att man skulle förvänta sig att bussarna blir sena pågrund av vädret. Blev lite paff när han använde ett sånt negativt tonläge. En busschafför arbetar i ett service yrke och SKA vara artiga mot ALLA kunder oavsett vilket väder det är ute... Jag ville bara veta hur sen bussen skulle vara så att man kunde medela jobbet när man kom på ett ungefär...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0